2020. április 8., szerda

Michael Crichton: Őslénypark (Jurassic Park 1.)

Michael Crichton egy amerikai író, aki elsők között írt techno-thrillereket. A könyveiben mindig egy valós tudományos problémát dolgoz fel. Bár maguk a történetek és a szereplők kitaláltak a tudományos háttér megalapozott és valós ellentéteket és kérdéseket boncolgat a könyveiben.




Az Őslénypark című regényében, ami a két részes Jurassic Park sorozatnak az első része a DNS-technológiát boncolgatja. Mielőtt a könyvben még megjelennének a "főszereplők" jó adag elméleti maszlagot zúdít ránk az író. Be kell vallanom, hogy mikor elsőnek olvastam a könyvet ezt a részt nagyon untam, ám most mikor újra olvastam már nagyon élveztem, mert most már tudtam, hogy az egésznek ez az alapja és szerves része a könyvnek. Persze az is sokat számított, hogy most tanultam iskolában a DNS-ről és a genetikáról. 





A könyv másik fontos elméleti része a káoszelmélet. Ez egy váratlan fordulattal történő
változás. A könyven a matematikus dr. Ian Malcolm ennek az elméletnek az egyik fő terjesztője és híve. Ha már Iannél tartunk el kell mondanom, hogy nagyon szeretem az ő karakterét. Szókimondó, okoskodó és igen makacs, de ez ő a fekete ruháival együtt. Ian Malcolmot kizárólag a filmben alakított Jeff Goldblumnak tudom elképzelni. *-* 



A történetben van egy gazdag férfi Jonh Hammond aki Dr. Wu segítségével megalkotta a lehetetlent.  Dr. Wu-nak itt sokkal nagyobb szerepe volt, mint amit a filmben tulajdonítottak neki, pedig nélküle semmi nem jöhetett volna létre. Genetikailag módosított dinoszauruszokat alkottak, majd pedig egy állatkertet akartak létrehozni. Mindent ellenőriztek, mindenre odafigyeltek, megalkották a tökéletest, a hibátlant. Akkor hol itt a hiba? Mint minden tökéletesnek hitt rendszerben itt is volt hiba. Talán nem a megfelelő embert bízták meg a rendszerrel? Nem jó anyagokat használtak? Vagy csak szimplán "utat tört magának a természet"? Sokak szerint az utóbbi és ami azt illeti ezzel én is egyetértek. 


A történetben szerepel még egy dino szakértő, egy paleontológus, egy ügyvéd és két váratlan
jövevény is. Egy egyszerű kalandtúrának indult volna az egész, de kapzsiság, a hatalomra való éhezés és az irigység ezt is, mint oly sok mást tönkretett. Miután megtörténik a baj dr. Alen Grant és a két gyerek hosszú útra indul, hogy visszajussanak a vezérlőbe. Közben a szigeten sokan megsérülnek, meghalnak és megszületnek.

A filmet ismertem először, és csak később tudtam meg, hogy egy könyvből készült. A filmek hatalmas kedvenceim és már az összes részt láttam többször is és most nagyon várom a legújabb és egyben utolsó részt a Jurassic Worldből.<3


Ejtsünk pár szót magukról a dinoszauruszokról. Hiszen ők a könyv főszereplői. Nagyon szeretem ezeket az állatokat és az utóbbi időben még nagyobb figyelmet szentelek nekik.. A dinoszauruszok különleges és igen változatos állatok voltak, amik valaha itt éltek, ahol most mi. Voltak köztük hatalmasak, nagyon picik, félelmetesek és meglepően szokatlanok. Egy dolog közös volt bennük. Itt éltek, ezen a bolygón ahol mi, majd kihaltak. Az evolúció megadta nekik az esélyt, de ők nem tudtak élni ezzel. Egy embernek sem szabadna azt gondolnia, hogy őt megilleti a jog, hogy visszahozzon az életbe egy kihalt fajt. És most jöjjön pár dino, amik a könyvben is szerepeltek és még én is ki tudom mondani a nevüket. :D

Apatosaurus



















Dilophosaurus














Maiasaura














Procompsognathus













Tyrannosaurus

















Velociraptor














Köszönöm szépen, hogy elolvastad a véleményemet a könyvről. Remélem te is kedvet kaptál a könyv elolvasásához, vagy ha máshoz nem a dinoszauruszokhoz. :) A második részről ITT tudjátok elolvasni az értékelésemet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése