2020. június 3., szerda

Sidney Lawrence: A ​kalóz asszonya

Egy nem túl népszerű könyvről hoztam most értékelést. Sidney Lawrence egy magyar író, akinek jó sok regénye jelent már meg eddig. Többnyire romantikus és krimi regényeket ír. Nem mondom, hogy valami különleges alkotást olvastam tőle, de ez nem jelenti azt, hogy ez nem tetszett volna. 


Tavaly cseréltem ezt a könyvet molyon. Miért tettem ilyet, mikor csupán 47%-os értékelése volt a könyvnek? Én magam sem értem. De most végre rászántam magam, hogy elolvassam, mert nagyon sok olvasatlan könyv van a magánkönyvtáramban.  

Az első vizsgán át is ment a könyv, mivel tetszik a borítója és a címe is vonz ,mivel nagyon szeretem a kalózokat. Számomra az igazi kalóz az Jack Sparrow és "díszes kompániája". Az én fejemben így élnek a kalózok és ilyennek képzelem el a világukat. Így a kalózok ábrázolása a kalózok szigetével együtt nagyon tetszett a könyvben. Utalóg belegondolva kicsit olyan volt, mintha a Karib - tenger kalózait olvasnám, csak egy furcsa kifacsart módon. Adott egy tehetős lány, egy vőlegény kihez nem akar hozzámenni, egy elveszett fiú kiből kalóz lesz és a többi és a többi. 






A könyv egy kicsit sablonos volt és voltak benne kiszámítható valamint lényegtelen jelenetek is, de melyik könyvben nincs? Persze a legtöbb könyvben van valami különleges, ami miatt népszerűbb, mint a többi, de nem értek egyet azzal, hogy ennek a könyvnek ilyen alacsony az értékelése. Mondjuk egy 65%-al már kiegyeznék. :D

Lilian egy erős és bátor lány volt, kit nem tett beképzelté a vagyonos társadalom. Szerethető karakter volt, kinek meg lehetett érteni a belső vívódását. Az egyetlen ok, ami miatt nem lehetet azzal akit igazán szeret, mert nem szabad. Milyen már, ha összejössz az apád gyilkosával? Ez azért eléggé meredek dolog. Ezt az eszed hiába tudja a szívednek, hogy magyarázod meg? 


A Tenger Ördöge egy eléggé vegyes figura volt. Egy igazi nemes kalóz. Sokszor haragudtam rá, de összeségében megértem, hiszen egész életében a kalózok között nevelkedett, ezt a világot ismerte. A vége fele volt egy kis zavar számomra, mert nem teljesen értettem, hogy hirtelen hogy vált Erické. Ott egy kicsit értetlenkedtem, de aztán kitisztult a kép.
A királynőt nagyon szerettem. :D II. Erzsébet, mint a kalózok támogatója nagyon bejött. :D 

A könyv vége az, amivel nem voltam megelégedve. Jobban örültem volna, ha még többet kapunk a boldog párból és a tökmagból. :D Nem tudtok meg azt sem, hogy a nagy egymásra találás után mi is történt. Visszamentek a kalózok szigetére? Beköltöztek valamelyik kastélyba? Vagy talán egy hajón beutazták a világot?
Dolgok maradtak homályban, szívek törtek össze és igazság lett szolgáltatva. Összeségében egy kellemes olvasmányt kaptunk, amit egyszer érdemes elolvasni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése